Duben - Zvířata kolem nás

Cíl: učit se chránit přírodu, umět pojmenovat mláďata domácích zvířat, poznávat cizokrajná zvířata

 

 

  • Rozvíjet pohybové a manipulační schopnosti
  • Osvojovat si věku přiměřené praktické dovednosti
  • Rozvíjet mluvený projev dítěte
  • Cvičit paměť, pozornost, představivost a fantazii
  • Upevňovat citové vztahy ke svému okolí, k živým bytostem
  • Učit se chránit zdraví a bezpečí své i druhých
  • Pomoci dítěti osvojit si potřebné dovednosti, návyky, návyky i postoje
  • Rozvíjet schopnost vážit si života ve všech jeho formách
  • Klást otázky a hledat odpovědi

 

 
 Domácí zvířata a jejich mláďata

seznamovat se s domácími a hospodářskými zvířaty, pojmenovat je,

 poznat jejich mláďata, způsob obživy, užitek pro člověka

(Péče člověka o zvířata)

 

Zvířata žijící u potoků, řek a rybníků

vycházky do přírody, naslouchání zvuků v přírodě

 prohlížet si encyklopedie, znát jejich účel

uvědomovat si význam živočichů v přírodě

 

Zvířata žijící ve volné přírodě

vědět, která zvířata žijí s člověkem a která v lese a proč

ueznamovat se se způsobem obživy některých zvířat

Uvědomovat si rozdíly mezi zvířaty – tvar těla, místo pobytu, způsob života

vědět, že zvířata do přírody patří

 

Exotická zvířata

Vědět, kde žijí a odkud pocházejí

Návštěva ZOO

 

 

 

Charakteristika integrovaného bloku:

Hledání odpovědí na otázky týkající se živých tvorů, vztahu člověka k nim, objevování různých druhů zvířat a seznamování se s jejich životem. Seznámení se s nebezpečím při setkání s cizími zvířaty.

Vytváření sounáležitosti s životem v přírodě.

 

Očekávané výstupy ( mladší děti )

  • kreslit na základě citových podnětů a vztahů (zvířata)
  • podle ilustrace ukázat a pojmenovat postavy z pohádek
  • umět pojmenovat vnímaná zvířata
  • postupně rozlišovat různé zvuky

 

Očekávané výstupy ( starší děti )

  • osvojit si elementární poznatky o přírodním prostředí, chránit přírodu
  • být citlivý k živým bytostem
  • poznat, pojmenovat a rozlišit několik domácích a hospodářských zvířat a jejich mláďata, znát základní vlastnosti a užitek těchto zvířat
  • poznat a pojmenovat některá volně žijící zvířata
  • poznat a pojmenovat některé ptáky
  • vyjádřit své prožitky výtvarně, pohybem, hudbou, dramatizací, vyprávět pohádku
  • vyprávět o svých zkušenostech se zvířaty, rozlišovat různé zvuky
  • uvědomovat si, co je nebezpečné ( manipulace s některými předměty a přístroji, kontakt se zvířaty, se zdraví ohrožujícími látkami)
  • dodržovat pravidla her a jiných činností
  • zdolávat přírodní překážky

 

 

Nabídka činností:

  • návštěva statku
  • kreslíme zvířecí figuru, modelujeme
  • pohybové hry – „ Na mlsnou kočičku“, „Na ovečky a vlka“
  • dramatizace pohádek („ Bouda,budka“, O kůzlátkách“..)
  • CD - zvuky zvířat
  • grafomotorika
  • udržení soustředění, pozornosti, četba z knihy na pokračování
  • popis a práce s obrázky zvířat
  • stavíme ZOO z lega, dřevěná farma, velké puzzle
  • Logico – pozorování zvířat podle skutečné velikosti – menší x větší